Po co katalog

Po co katalog

Po co katalog

Katalogowanie opiera się przede wszystkim na tworzeniu zestawów, jakie mają na celu grupowanie pod względem tematycznym rozmaitych rodzajów stron www. Tak powstają katalogi powiązane tematycznie. Jest to przejrzysty podział z perspektywy przede wszystkim użytkowników tychże zbiorów, którzy mogą bez większych trudności decydować się na swobodne przemieszczanie się po stronie, szukając tego, co nam jest w danym momencie potrzebne. Ponadto katalogi są świetnym wariantem z perspektywy firm ogłaszających się za ich pośrednictwem. Dlaczego? Otóż wynika to głównie z tego względu, że nasza firmowa wizytówka, która promuje prowadzony przez nas podmiot gospodarczy może znaleźć się wśród innych działających w tej samej branży firm.

To sposób na dotarcie wśród silnej konkurencji do grupy targetowej. Użytkownik takiego katalogu, może łatwo dokonać selekcji wybierając ten rodzaj podmiotu gospodarczego, który go interesuje, którego oferta mu odpowiada itd. Katalogowaniem zajmują się specjaliści z zakresu marketingu internetowego bardzo szeroko dzisiaj rozumianego, a więc przede wszystkim zajmujący się optymalizacją stron www w wynikach wyszukiwań wyszukiwarek internetowych pozycjonerzy. Ogólnie rzecz biorąc katalogowanie to plusy takie jak darmowy wpis na stronę zbiorczą grupującą rozmaite formy stron www poświęconych tej tematyce, w obrębie której działa nasze przedsiębiorstwo.

Jest to jeden wpis, który jest wpisem o charakterze promocyjnym, w tym reklamowym. Niekiedy wpis do katalogu jest płatny, ale mimo wszystko warto, ponieważ są to dosłownie grosze, a promocja w tym aspekcie jest bardzo szeroka oraz silnie rozpowszechniona i długotrwała. Katalogowanie pozwala także na zwiększenie poziomu wyświetleń danych stron internetowych. To także sposób na kreację i budowanie marki, wizerunku w sieci wśród użytkowników.

Co więcej jest to także podniesienie pozycji danego serwisu sieciowego w wynikach wyszukiwania Google. To także duża oszczędność, jaka opiera się przede wszystkim na najtańszych form promocyjnych, reklamowaniu w sieci w sposób dużo tańszy niż przykładowo w innych środkach masowego przekazu. To efektywna promocja.

Artykuł dzięki: